Top Cele Mai Bune Anvelope De Vară – 2023

Care sunt cele mai bune cauciucuri de vară?

Introducere

Când vremea începe să se încălzească, este timpul să te gândești la achiziționarea de anvelope noi.

Anvelopele de vară sunt o opțiune excelentă pentru conducerea pe vreme caldă și vă pot ajuta să vă mențineți în siguranță pe șosea. Iată câteva dintre cele mai bune anvelope de vară disponibile în prezent.

Listă Cu Top Cele Mai Bune Anvelope De Vară În Anul 2023:

#1 Michelin PRIMACY 4+ 215/55 R16 93V

Avantaje

  • clasa de aderență pe suprafețe umede a anvelopei este A;
  • indicele de sarcină al anvelopei este 93;
  • indice de viteza V pentru a putea rula cu 240 km/h în condiții de siguranță.

Vezi oferta la eMAG

#2 Goodyear EfficientGrip Performance 225/55R16 95W

Avantaje

  • tehnologia ActiveBraking sporește contactul dintre anvelopă și suprafața drumului, pentru distanțe mai scurte de frânare – cu 3% mai scurte pe carosabilul uscat și cu până la doi metri mai scurte (8%) pe drumuri ude;
  • rezistența la rulare este redusă cu 18%;
  • tehnologia FuelSaving reduce disiparea energiei anvelopei;
  • tehnologia WearControl asigură un echilibru optim între rezistență redusă la rulare și aderență pe carosabil ud pe durata de viață a anvelopei;
  • aderență îmbunătățită și cu distanțe mai scurte de frânare pe drumuri ude.

Vezi oferta la eMAG

#3 Nokian POWERPROOF SUV 275/40 ZR20 106Y XL

Avantaje

  • clasa de aderență pe suprafețe umede a anvelopei este A;
  • încărcare maximă de 950 kg pe roată.

Vezi oferta la eMAG

#4 Dunlop Sport MAXX RT2 XL MFS 245/45R18 100Y XL

Avantaje

  • clasa de aderență pe suprafețe umede a anvelopei este A;
  • omologare producatori auto BMW & Mercedes-Benz;
  • marcajul XL semnifică faptul că aceste tipuri de anvelope sunt ranforsate cu cauciuc suplimentar în pereții laterali;
  • încărcare maximă de 800 kg pe roată.

Vezi oferta la eMAG

#5 Vara Michelin Primacy 3 ZP GRNX 205/55 R16 91V

Avantaje

  • frânare excelentă pe carosabil uscat sau umed;
  • profilul special al benzii de rulare și noul compus reduc distanța de frânare și îmbunătățesc aderența pe toate tipurile de carosabil;
  • întreaga suprafață a anvelopei se află în contact cu solul datorită noului profil al benzii de rulare, prevăzut cu lamele autoblocante.

Vezi oferta la eMAG

#6 Continental ContiPremiumContact 5 215/55R16 93V

Avantaje

  • poți merge până la 80 km cu o viteză de maxim 80 km/h în cazul unei pene;
  • are tehnologia ContiSeal™ care este concepută pentru etanșeizarea anvelopelor deteriorate;
  • distanță scurtă de frânare pe suprafețe umede și uscate;
  • rezistență mai mică la rulare;
  • confort la condus;
  • aderență perfectă și manevrabilitate optimă în orice situație la volan.

Vezi oferta la eMAG

Citește și: Cele Mai Bune Uleiuri De Motor

#7 GOODYEAR WRL AT ADV XL 205/75R15 102T XL

Avantaje

  • indicele de sarcină al anvelopei este 102;
  • indicele de zgomot al anvelopei este 2 – moderat;
  • destinată autovehiculelor de tip SUV/4×4.

Vezi oferta la eMAG

#8 Pirelli Cinturato P7 205/55R16 91V

Avantaje

  • 4 canale longitudinale late ce asigură dispersarea excelentă a apei pentru siguranță și control sporit în potențiale situații de acvaplanare;
  • zona externă robustă pentru reducerea deformării anvelopei în timpul virajelor strânse și blocurile centrale compacte oferă răspuns prompt al direcției și control în viraje;
  • profilul optimizat cu secvența specifică a unghiurilor pentru reducerea zgomotului la rulare oferă o experiență confortabilă și relaxată;
  • material hibrid avansat și inovator asigură distribuția uniformă a presiunii pentru o uzură uniformă.

Vezi oferta la eMAG

#9 Michelin PILOT SPORT 5 255/40 ZR18 99Y XL

Avantaje

  • indicele de aderență al anvelopei este A;
  • indice de viteza Y pentru a putea rula cu >300 km/h.

Vezi oferta la eMAG

#10 Falken Linam VAN01 235/65R16C 115/113R

Marca de anvelope FALKEN face parte din grupul japonez Sumitomo Rubber Industries.

Avantaje

  • banda de protecție laterală pe peretele lateral asigură durabilitate sporită;
  • performanță îmbunătățită;
  • nivel de zgomot (dB) 72;
  • tehnologie 4D-Nano Design.

Vezi oferta la eMAG

#11 Hankook Ventus Prime 3 K125 205/55R16, 91H

Avantaje

  • modificarea flancului anvelopei a redus rezistența aerodinamică cu efect în reducerea drastică a zgomotului în timpul deplasării;
  • optimizarea amestecului de cauciuc a dus la creșterea cu 9 procente a numărului de kilometri parcurși;
  • canelurile optimizate care încadrează nervura centrală și nervurile intermediare au îmbunătățit manevrarea și tracțiunea pe carosabil uscat;
  • design asimetric al benzii de rulare care oferă cu 10 procente mai multă suprafață de contact.

#12 BFGoodrich G-GRIP 205/60 R16 92H

Avantaje

  • asigură eliminarea apei și permite o frânare eficientă în viraje;
  • forma unică a canalelor și profilul direcțional al benzii de rulare permit eliminarea eficientă a apei la deplasarea in linie dreaptă;
  • lamelele cu margini teșite sporesc capacitatea de frânare pe suprafețe uscate și cresc rigiditatea blocurilor de profil;
  • în viraje și în linie dreaptă, canalul central continuu și umerii masivi asigură o capacitate de reacție sporită.

#13 Michelin Primacy 4, 205/55 R16 91V

Avantaje

  • marcaje inovatoare de uzură a benzii de rulare care vă ajută să identificați momentul optim de schimbare a anvelopei;
  • anvelopa MICHELIN Primacy 4 este capabilă să ofere performanțe exceptionale pentru frânarea pe carosabil umed datorită compusului performant pe bază de cauciuc;
  • această anvelopă își menține un nivel optim de evacuare al apei cu +22% față de modelul precedent.

#14 Pirelli Chrono 2 235/65R16C 115R CHRON2

Avantaje

  • 2 nervuri centrale continue care optimizează rigiditatea căii de rulare pentru a vă bucura de viraje sigure la încărcături ridicate și de o uzură egală; în plus, generează nivele superioare de aderență și manevrabilitate atât pe umed, cât și pe uscat;
  • designul peretelui lateral a fost schimbat cu unul modern;
  • designul benzii de rulare garantează același confort acustic pe parcursul întregii vieți;
  • pereții puternici ai acestor anvelope oferă o rezistență ridicată împotriva deteriorării și a tăieturilor;
  • anvelope versatile ce furnizează nivele ridicate de confort și un zgomot redus pentru a beneficia de o călătorie plăcută;
  • o structură internă care determină o reducere a rezistenței la rulare, o îmbunătățire a eficacității și confortului la rulare și o reducere a greutății;
  • îmbunătățește tracțiunea în orice circumstanțe.

Citește și: Cele Mai Bune Baterii Auto (Diesel & Benzină)

Tipuri

#1 Special dedicate

Performanță îmbunătățită pentru condusul pe timp de vară. Deși anvelopele pentru toate anotimpurile sunt convenabile, deoarece nu necesită schimbarea anvelopelor, ele nu prezintă performanțe premium într-un anumit sezon. În schimb, îndeplinesc nevoile medii de performanță ale vehiculului. Este mai bine să aveți o anvelopă de vară care să garanteze performanțe maxime în timpul sezonului cald.

Siguranță. Anvelopele de vară mențin un nivel ridicat de aderență pe drumuri chiar și pe măsură ce temperaturile se încălzesc. Anvelopele rămân moi și flexibile pentru o mișcare ușoară pe drumuri calde și uscate. Anvelopele sunt optimizate pentru a rezista la căldură și pot răspunde la frânare mai repede decât anvelopele all-season în lunile mai calde. Aceasta va duce la o distanță de oprire îmbunătățită între propria mașină și următorul vehicul, pentru a evita o coliziune.

Design exclusiv al benzii de rulare. Anvelopele de vară au un design specific benzii de rulare pentru vară, ceea ce nu este obișnuit cu majoritatea anvelopelor pentru toate anotimpurile. Designul benzii de rulare include adâncimi superficiale ale benzii de rulare care îmbunătățesc aderența, controlul și manevrarea lină a vehiculului, inclusiv tracțiunea pe teren umed.

#2 Pentru toate anotimpurile

Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt disponibile în dimensiuni diferite pentru a se potrivi de la autoturisme mici la SUV-uri și pick-up-uri ușoare. Sunt pentru șoferii care doresc tracțiune pe tot parcursul anului, o gamă de terenuri de rulare largă și o călătorie confortabilă. Însă anvelopele pentru toate anotimpurile nu au de obicei manevrarea și aderența precise ale anvelopelor performante.

#3 Anvelope performante pentru toate anotimpurile

Anvelopele performante pentru toate anotimpurile asigură aderența pe tot parcursul anului, reglată pentru o conducere entuziastă. Acestea au o viteză mai mare decât anvelopele standard pentru toate anotimpurile basic și oferă, în general, o manevrabilitate și o frânare mai bune decât cele obisnuite.

#4 Anvelope ultra-performante

Anvelopele ultra-performante pentru toate anotimpurile și vara sunt montate în mod obișnuit pe sedanuri de lux sau vehicule sportive. Anvelopele UHP pentru toate anotimpurile sunt proiectate pentru a oferi o manevrabilitate bună și o direcție receptivă în condiții de umede și uscate. Anvelopele de vară UHP nu sunt destinate vremii reci și nu vor adera la condiții de zăpadă sau îngheț. Versiunile pentru toate anotimpurile pot compromite o aderență uscată și umedă pentru a câștiga tracțiune în timpul iernii.

#5 Anvelope pentru camioane pentru toate anotimpurile

Anvelopele pentru camioane pentru toate anotimpurile sunt concepute pentru sarcinile grele pe care le poate deplasa un SUV sau un pick-up. Acestea sunt anvelope bine rotunjite concepute pentru a funcționa bine în majoritatea condițiilor.

#6 Anvelope SUV pentru toate anotimpurile

Anvelopele SUV pentru toate anotimpurile sunt special concepute pentru SUV-urile moderne. Acestea sunt adaptate pentru performanța, remorcarea ușoară și capacitățile off-road ale acestor vehicule.

#7 Anvelope pentru camioane pentru toate terenurile

Concepute pentru aplicații mai grele, anvelopele de teren pentru camioane sunt potrivite pentru utilizare pe drumuri pavate și pentru utilizare ușoară off road. Banda de rulare mai robustă este concepută pentru a oferi o aderență suplimentară pe drumurile neasfaltate.

Ghid de Cumpărare

#1 Materialul trenului de rulare

Anvelopele noi pot fi făcute din diverse materiale. Materialul  este un instrument comparativ și nu spune în mile cât poate dura o anvelopă. În plus, producătorii folosesc diferite metodologii pentru a face estimări privind kilometrajul pentru trenul de rulare, ceea ce face dificilă compararea kilometrajului anvelopelor de la diverse branduri.

#2 Sisteme de monitorizare a presiunii în anvelope

Sistemele de monitorizare a presiunii în pneuri (TPMS) au fost echipamente standard pentru toate mașinile noi începând cu anul model 2008. De la introducerea lor, studiile guvernamentale au constatat că sistemele au dus la o reducere semnificativă a pneurilor subumflate pe șosea, beneficiind de economia de combustibil și de siguranță.

Mașina poate monitoriza presiunea și avertiza șoferul atunci când scade semnificativ. Multe roți sunt echipate cu senzori care monitorizează presiunea și trimit datele wireless la tabloul de bord al mașinii. Aceste sisteme, denumite TPMS directe, pot necesita baterii care trebuie înlocuite după câțiva ani, ducând deseori la înlocuirea întregului senzor. Unii doar alertează pierderea de presiune cu o lampă de avertizare, dar sistemele mai bune oferă o citire a presiunii în anvelope.

Sistemele indirecte se bazează pe sistemele de frânare antiblocare pentru a măsura viteza roților și a interpreta presiunea. Aceste sisteme nu folosesc senzori de presiune și, prin urmare, nu pot afișa presiunea.

#3 Informațiile trecute pe anvelopă

Anvelopele au o mulțime de informații codate pe pereții laterali. Când le înlocuiți, vă recomandăm să respectați dimensiunea și viteza nominală a anvelopelor originale ale mașinii. Consultați manualul proprietarului pentru mai multe informații.

  • Dimensiune: pe anvelope se vor citi numerele în ordinea în care apar. Spre exemplu 215 este lățimea secțiunii transversale în milimetri; 60 este raportul dintre înălțimea peretelui lateral și lățimea acestuia (60 la sută); R indică construcția stratului radial; și 16 este diametrul jantei roții în inci.
  • Indice de încărcare: stenografie pentru greutatea pe care fiecare anvelopă o poate transporta în siguranță. 94 este tipic pentru o anvelopă auto de dimensiuni medii. Aceasta este sarcina maximă a anvelopelor.
  • Viteza nominală: o literă care indică viteza maximă a anvelopei atunci când transportă sarcina definită de indicele de sarcină – și nu cât de repede ar trebui să conduci! Toate anotimpurile standard sunt de obicei clasificate S (112 mph) sau T (118 mph). Exisă și evaluările H (130 mph), V (149 mph), ZR (149-plus mph), W (168 mph) și Y (186 mph).
  • Grad de acoperire pentru banda de rulare: un număr care indică uzura preconizată a unei anvelope.
  • Scoruri de tracțiune și temperatură: aceste scoruri indică capacitatea de oprire a mașinii și rezistența la temperatură. Pentru tracțiune, AA este cel mai bun tip de anvelopă, C este cel mai puțin bun tip de anvelopă.

Probleme Comune și Soluții

#1 Uzură neregulată

Anvelopele sunt construite cu benzile de rulare care ajută mașina să adere la drum. Cu cât conduceți mai mult, cu atât banda de rulare se uzează mai mult.

Cu toate acestea, dacă anvelopele se uzează odată cu înaintarea în vârstă, acest lucru este normal. Dacă o parte a unei anvelope se uzează mai repede decât cealaltă parte, unitatea  va fi mai puțin netedă, puteți experimenta un consum redus de combustibil și șansele de a arunca o anvelopă ar putea crește. De asemenea, va trebui să înlocuiți anvelopele în câțiva ani.

Anvelopele se pot purta uza din mai multe motive:

  • Anvelopele sunt supraumflate sau subumflate. Presiunea aerului din anvelope este calculată pentru a distribui perfect forța de frânare și accelerare, precum și pentru a distribui greutatea mașinii.
  • Probleme cu direcția.
  • Jantele sunt strâmbe. Dacă ați lovit o gropă șocul ar putea îndoi roțile. Anvelopa încearcă să se adapteze la forma ciudată, care obligă banda de rulare să se uzeze neregulat.

#2 Înțepături

Anvelopele sunt incredibil de rezistente. Sunt construite pentru a se deplasa în siguranță peste murdărie și resturi și pentru a naviga cu succes în condiții meteorologice periculoase. Cu toate acestea, ele pot fi sparte de obiecte ascuțite așa cum sunt cuiele.

Deoarece anvelopele  sunt destul de groase, este posibil ca un cui să nu provoace o perforare. Este nevoie de un cui foarte lung pentru a rupe cauciucul și a dezumfla anvelopa.

Dacă bănuiți că aveți pană, verificați presiunea anvelopelor. Dacă presiunea anvelopelor este mult mai mică decât la celelalte anvelope, probabil că aveți o scurgere lentă a aerului. Tot ce trebuie să faceți este să mergeți la vulcanizare sau să schimbați anvelopa.

#3 Crăpături

Când anvelopele sunt expuse constant la condiții dure, pereții lor groși se pot crapa. Unele probleme fac ca anvelopele să fie mai susceptibile de a sparge decât altele:

  • Produse chimice de curățare abrazive. Dacă vă ștergeți frecvent anvelopele cu substanțe chimice dure, acestea pot uza stratul exterior de protecție al anvelopelor.
  • Conditiile meteo. Expunerea prelungită la temperaturi ridicate și soare poate stresa materialul anvelopelor.

Este recomandat să evitați să vă expuneți anvelopele unor astfel de riscuri și în cazul în care apar crăpături este ideal să schimbați anvelopa cât mai curand.

De Final

Vara este un moment minunat pentru a pleca la drum deschis, dar nu uitați de anvelopele de vară! Setul potrivit de anvelope de vară poate face toată diferența atunci când vine vorba de siguranță și performanță.

Sperăm că acest articol v-a ajutat să aflați mai multe despre ce trebuie să căutați atunci când cumpărați anvelope de vară noi și v-a dat câteva idei despre ce mărci ar putea fi cele mai bune pentru nevoile dumneavoastră.

Citește și: Cele Mai Bune Cauciucuri De Iarnă

Surse

https://www.michelin.ro/anvelope-autoturisme
https://www.goodyear.eu/ro_ro/consumer.html

ATICOLE DE TOP     

Cele Mai Bune Becuri Auto H7 Halogen

Cele Mai Bune Camere Video Auto

Cele Mai Bune Statii Auto