Top 10 Cele Mai Bune Uleiuri De Motor – 2022

Uleiul de motor este unul dintre lubrifianții principali care joacă un rol important în ciclul de ardere. Acesta menține motorul răcoros și se asigură că inelele pistonului din motorul cu combustie internă sunt sigilate corect.

Iată de ce este esențial ca motorul mașinii dumneavoastră să beneficieze de un ulei de calitate superioară, astfel încât să mențineți funcționarea motorului la parametrii normali cât mai mult timp.

Listă Cu Top 10 Cele Mai Bune Uleiuri De Motor – 2022:

#1 Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30, 5L

Este un ulei de motor utilizabil pe parcursul întregului an, pentru autovehiculele pe motorină și benzină cu sau fără filtru de particule (excepție: motoarele pe motorină R5 și V10 cu anul fabricației înainte de 2006). A nu se amesteca cu uleiul de motor din comerț.

Acest ulei se poate folosi și la motoarele pe gaz (CNG/LPG). Testat la autovehiculele cu catalizator și Turbo.

Avantaje

  • curățenie excelentă a motorului;
  • reduce vizibil consumul de carburant și emisia substanțelor poluante;
  • stabilitate execelentă la îmbătranire și forfecare;
  • siguranță mare a ungerii la temperaturi joase și ridicate;
  • presiune de ulei optimă indiferent de turație;
  • ungere rapidă cu ulei la temperaturi joase;
  • durată de viață îndelungată a motorului datorită protecției deosebite împotriva uzurii;
  • mers lin al motorului;
  • alimentare rapidă cu ulei la temperaturi scăzute.

Vezi oferta la eMAG

#2 Mobil 1 New Life, 0W40

Avantaje

  • excelentă stabilitate termică și la oxidare;
  • proprietăți de fricțiune redusă pentru creșterea economiei de combustibil;
  • ajută la păstrarea motorului în condiții optime;
  • calități excelente la temperatură joasă;
  • tehnologia SuprSyn Technology.

Vezi oferta la eMAG

#3 Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, 5L

Acest ulei de motor are în special un comportament optim în regim de funcționare continuu la motoarele Diesel cu supraalimentare și la motoarele Diesel cu aspirație.

A fost produs pentru utilizare în orice anotimp la motoare Diesel și motoare cu benzină. Se poate amesteca și este compatibil cu uleiurile de motor din comerț.

Avantaje

  • verificat pentru catalizatori ai gazelor de eșapare și pentru motoare turbo;
  • functionare ușoară a motorului;
  • protecție foarte bună contra uzurii;
  • alimentare rapidă cu ulei la temperaturi scăzute;
  • economii efective de carburant și de ulei;
  • pierderi foarte mici prin evaporare;
  • stabilitate bună la rupere a filmului de ulei:
  • mare siguranță de ungere la temperaturi scăzute și ridicate;
  • presiune optimă în toata gama de turații;
  • asigură o curățenie excepțională a motorului.

Vezi oferta la eMAG

#4 Motul 8100 X-clean, 5W40

Acest ulei de motor este produs pentru mașini cu injecție directă turbo diesel sau motoare pe benzină, EURO IV sau EURO V, care necesită un ulei de motor ACEA C3.

Avantaje:

  • special conceput pentru mașini de ultimă generație.

Vezi oferta la eMAG

#5 Mobil 1 Excellent Wear Protection, 5W50, 4L

Acest ulei de motor poate fi folosit la toate tipurile de vehicule și condiții de operare.

Avantaje

  • peliculă de ulei mai groasă;
  • grad de vâscozitate larg;
  • antioxidanți pentru prelungirea vieții uleiului;
  • tehnologia “SuprSyn Technology” oferă o protecție excelentă antiuzură globală;
  • sistem puternic de aditivi pentru minimizarea formării depunerilor și sedimentelor;
  • ajută la întârzierea “atacului” de deteriorare a motorului.

Vezi oferta la eMAG

#6 BMW Twin Power Turbo Longlife-04, 5W30

Acest ulei protejează optim motoarele Diesel și Otto. BMW Twin Power Turbo 5W-30 Longlife 04 este dezvoltat de catre SHELL în colaborare cu BMW pentru utilizare în motoarele supersport de ultimă generație ale constructorului german.

Vezi oferta la eMAG

#7 Castrol Edge Titanium, 0W40

Avantaje

  • performanță maximă la temperaturi scăzute;
  • permite niveluri de protecție neatinse până acum;
  • scade consumul de carburant;
  • crește puterea motorului și nivelul de protecție împotriva uzurii;
  • asigură o performanță maximă, chiar și atunci când este sub presiune;
  • reduce depunerile din motor;
  • mărește performanța motorului pe termen scurt și lung.

Vezi oferta la eMAG

#8 Motul Specific 504.00-507.00, 5W30

Acest ulei este compatibil cu filtre de particule diesel (DPF).

De asemenea, produsul este proiectat pentru VAG Group, modelele mai recente (Seat, Skoda, Audi, Volkswagen), echipate cu motoare EURO IV și EURO V, care necesită lubrifianți cu nivel scăzut de sulf și un nivel redus de fosfor.

Vezi oferta la eMAG

#9 Mobil 1 ESP 5W30

Avantaje

  • pornire rapidă pe vreme rece și protecție ultrarapidă;
  • ajută la economisirea combustibilului;
  • poluare cu hidrocarburi mai mică;
  • excepțională stabilitate termică și la oxidare;
  • ajută la reducerea depunerilor și formării nămolului;
  • ajută la reducerea infestării convertoarelor catalitice pentru benzină;
  • ajută la reducerea formării particulelor în filtrele de particule din motorină.

 Vezi oferta la eMAG

#10 Castrol Magnatec C3, 5W40

Moleculele inteligente ale acestui ulei de motor:

  • se lipesc de motor și formează un strat de protecție suplimentar în timpul încălzirii și în continuare;
  • omologare producatori auto – VW, Mercedes-Benz, Fiat și BMW;
  • se lipesc de piesele importante ale motorului în momentul în care uleiul se scurge.

Vezi oferta la eMAG

Citește și: Cele Mai Bune Anvelope De Vară

Tipuri

#1 Sintetic

Uleiul sintetic este ideal pentru vehiculele care necesită performanțe de vârf și niveluri ridicate de lubrifiere. Uleiul complet sintetic asigură niveluri mai mari de vâscozitate, rezistență la oxidare și la descompunerea termică și ajută la combaterea depunerilor de ulei. În plus, ajută la îmbunătățirea consumului de combustibil și poate chiar crește puterea unui vehicul prin reducerea rezistenței la motor.

Deoarece uleiul de motor sintetic poate costa de două până la patru ori mai mult decât uleiul obișnuit, discutați cu tehnicianul dacă este uleiul potrivit pentru mașina pe care o aveți. Dacă locuiți într-un climat cu ierni foarte reci sau veri foarte calde sau dacă utilizați vehiculul pentru remorcare sau transport, uleiul sintetic poate fi cel mai bun tip de ulei pentru vehicul. Motoarele mai vechi ar putea beneficia, de asemenea, de ulei sintetic, deoarece pot ajuta la prevenirea acumulării de nămol dăunător la care unele motoare mai vechi par a fi predispuse.

#2 În amestec sintetic

Uleiul cu amestec sintetic oferă cele mai bune proprietăți de la 2 tipuri d eulei. Are multe dintre caracteristicile uleiului sintetic complet, dar la un preț mult mai mic. Acest tip de ulei este un amestec de uleiuri de bază sintetice și convenționale, plus câțiva aditivi, pentru o rezistență suplimentară la oxidare și proprietăți excelente la temperatură scăzută. Amestecurile sintetice facilitează trecerea de la uleiul tradițional la uleiul sintetic, motiv pentru care acest tip de ulei devine din ce în ce mai popular în rândul celor mai înțelepți șoferi de astăzi. Este, de asemenea, o cale de mijloc excelentă pentru șoferii care doresc protecția și performanța suplimentară a unui ulei sintetic, dar s-ar putea să nu fie gata să plătească factura pentru trecerea totală la ulei sintetic complet.

#3 Convențional

Uleiul convențional este cel mai utilizat tip de ulei. Este ideal pentru autovehiculele ușoare, noi, cu un kilometraj mic până la mediu și cu un design simplu al motorului.

#4 Pentru kilometraj ridicat

Uleiul pentru kilometraj ridicat este special conceput pentru mașinile cu peste 75.000 de km pe an. Acest tip de ulei poate contribui la reducerea consumului de ulei, la minimizarea scurgerilor de ulei și poate ajuta, de asemenea, la reducerea fumului și a emisiilor la motoarele mai vechi.

Ghid de Cumpărare

#1 Tipuri de aditivi

Uleiurile de motor includ de obicei câțiva aditivi care pot reprezenta între 5% și 30% din ulei. Acești aditivi ajută la îmbunătățirea performanței uleiului. Uleiurile de motor pot include următorii aditivi:

  • Antioxidanți: aditivii antioxidanți acționează pentru a încetini oxidarea și formarea depozitelor în uleiul de motor. De asemenea, ajută la menținerea motorului curat și prelungesc durata de viață a uleiului de motor.
  • Agenți anti-uzură: agenții anti-uzură ajută la protejarea părților motorului care sunt deosebit de susceptibile la deteriorarea cauzate de temperaturile ridicate, cum ar fi pereții cilindrilor, ridicatoarele, camele și inelele pistonului. Acest aditiv acționează ca un strat protector în jurul acestor componente pentru a limita frecarea în situații metal-metal.
  • Detergenți: acest aditiv nu este ca detergentul pentru rufe! Se concentrează pe prevenirea formării depunerilor, ruginii și coroziunii pe zona inelului pistonului, sub coroana pistonului și pe alte suprafețe care tind să se supraîncălzească.
  • Dispersanți: acesta este ingredientul magic al uleiului tău. Oferă uleiului tău capacitatea de a absorbi și reține contaminanții solizi astfel încât să nu deterioreze motorul.
  • Inhibitori de spumă: acest aditiv face exact ce spune denumirea sa. Inhibitorii de spumă împiedică uleiul de motor să formeze spumă și bule. Dacă s-ar forma spumă și bule, uleiul nu ar putea acoperi părțile importante ale motorului și acesta va rămâne rece.
  • Modificatori de frecare: modificatorii de frecare ajută la reducerea frecării atunci când motorul funcționează la temperaturi ridicate și cu sarcini grele. Acest aditiv vă poate ajuta, de asemenea, să vă maximizați consumul de combustibil.
  • Inhibitori de rugină și coroziune: părțile interne ale motorului pot rugini și se pot coroda atunci când sunt expuse acizilor și umezelii. Acești aditivi creează o peliculă de protecție peste piesele interne ale motorului pentru a preveni astfel de daune.
  • Amelioratori ai indicelui de viscozitate : acești aditivi ajută uleiul de motor să funcționeze conform intenției, în ciuda fluctuațiilor de temperatură.

#2 Vâscozitate

Vehiculelor li se acordă un grad de vâscozitate (grosime sau consistență) bazat pe mai mulți factori, inclusiv temperaturi externe, temperaturi de funcționare și sarcină a motorului. Majoritatea motoarelor pe benzină au un grad de vâscozitate de 5W-30, 5W-20 și 0W-20, în timp ce motoarele diesel au în mod obișnuit 15W-40 și 5W-40. Numerele se referă la cât de rezistent este uleiul de motor la îngroșarea la temperaturi scăzute și subțierea la temperaturi ridicate. Numărul dinaintea „W” este grosimea când uleiul este rece, în timp ce numărul ulterior este grosimea acestuia când uleiul se află la temperaturi normale de funcționare.

#3 Tipul de conducere

Dacă vă place să conduceți repede, să dețineți o mașină sport sau să remorcați sau să transportați frecvent sarcini grele în vehiculul, vă recomandăm să utilizați ulei de motor de calitate superioară sau unul care este conceput special pentru aceste tipuri de sarcini. De exemplu, motoarele care suferă mai mult stres vor funcționa mai bine cu ulei sintetic complet.

#4 Compatibilitate

Nu vă va afecta motorul dacă completați uleiul convențional cu un pic de ulei sintetic. Cu toate acestea, acest lucru va dilua pur și simplu proprietățile sintetice, ceea ce va reduce beneficiile. Este esențial să fiți conștienți de nevoile motorului. Unele vehicule mai vechi funcționează mai bine cu uleiul convențional, în timp ce mașinile moderne funcționează mai bine cu uleiul sintetic.

#5 Specificații

Specificațiile sunt importante, deoarece acestea indică performanța unui ulei și dacă acesta a îndeplinit sau a trecut ultimele teste. Există două specificații pe care ar trebui să le căutați pentru orice sticlă de ulei și acestea sunt API (American Petroleum Institute) și ACEA (Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles). Toate uleiurile ar trebui să aibă astfel de specificații.

#6 Specificații ACEA

Acesta este echivalentul european al API (SUA) și este mai specific în ceea ce privește performanța petrolului. A = Benzină, B = Motorină și C = Catalizator compatibil sau SAPS redus. Aceste specificații se găsesc mai frecvent pe uleiurile europene și, în multe privințe, sunt mai importante decât API-ul pentru mașinile fabricate în Europa.

Probleme Comune și Soluții

O mașină rulează pe mii de kilometri, prin urmare, este supusă uzurii. Cele mai frecvente probleme sunt legate de uleiul de motor, care este lubrifiantul care scade temperatura motorului și reduce uzura pieselor în mișcare. Prin urmare, este benefic atât pentru mașină, cât și pentru posesor, să știe despre aceste amenințări.

Presiune scăzută a uleiului – Când nu există suficient ulei în sistem, citirea presiunii scăzute a uleiului de pe tabloul de bord începe să pâlpâie.

Pentru a evalua nivelul de ulei din motor, se poate folosi o jojă. Dacă se încadrează în limite admise, atunci problema se află în altă parte. Pot exista cazuri când mașina se confruntă cu o presiune scăzută a uleiului în timpul verii, dar nu în timpul iernii (sau invers). În astfel de cazuri, proprietarul ar trebui să verifice factorul de vâscozitate al uleiului utilizat.

Arderea excesului de ulei – Un coșmar comun pentru toți proprietarii de mașini este arderea uleiului. Cauzele variază de la vâscozitatea redusă sau calitatea uleiului la motoarele supraîncălzite și presiunea scăzută a uleiului.

O soluție este verificarea etanșărilor și garniturilor uzate a motoarelor, utilizarea „aditivului pentru scurgeri de ulei de motor”. Este imperativ să recunoaștem aceste probleme cel mai devreme. Orice întârziere nu va face decât să agraveze problemele și să mărească cheltuielile. În schimb, problemele legate de deconectarea bateriei pot cauza diverse probleme, cum ar fi defectarea aerului condiționat, defecțiuni ale accesoriilor de alimentare, martori falși și chiar pot duce la deteriorarea modulelor electrice.

Surse

https://www.castrol.com/castrol-edge-brand.html
https://www.liqui-moly.com/

ARTICOLE DE TOP

Cele Mai Bune Baterii Auto

Becuri Auto H7 Halogen

Cauciucuri De Iarnă

Camere Video Auto

Statii Auto